درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - کاشت درخت در زمین سنددار توسط شهرداری

زمینی داریم که سند 6 دانگ دارد شهرداری بدون مجوز و اجازه درخت کاشته اولین اقدام برای گرفتن حقمان چیست؟ کجا برم شکایت کنم ؟ چگونه می‌توانم کار را تا جایی بدون وکیل انجام دهم ؟ آیا می‌توان زمین را پس گرفت یا معوض یا تراکم در این شرایط جنگی چه کنم

پاسخ ها

اولین اقدام معمولاً ارسال اظهارنامه رسمی به شهرداری و سپس ثبت دادخواست در دادگاه عمومی حقوقی محل ملک یا در برخی موارد طرح موضوع در دیوان عدالت اداری نسبت به اقدامات شهرداری است؛ با سند ۶ دانگ و سابقه تصرف، امکان مطالبه رفع تصرف، بهای روز، معوض یا توافق تراکم قابل طرح است ولی نوع دعوا به وضعیت طرح شهری و نحوه تصرف بستگی دارد.

سلام و درود خدمت شما بزرگوار 

در اولین قدم شما باید به صورت کتبی از شهرداری درخواست و پیگیری کنید در صورت عدم ترتیب اثر شکایت خود را در دیوان عدالت اداری مطرح کنید . لذا پیشنهاد میکنم حتما با وکیل یا مشاور حقوقی مشورت کنید .

سلام شما می‌بایست بلافاصله در دفتر خدمات قضایی شکایت خود را ثبت نمایید  و درخواست رفع تصرف را نمایید  

مرجع صالح به رسیدگی  به دعوای رفع تصرف  ، دادگاه عمومی  است  

بله بر اساس قانون  ، شهرداری  حق تصرف  ملکی که دارای مالک شخصی است  را نخواهد داشت  مگر  با شرایطی خاص و از برای اجرای طرح های عمرانی  

در صورت تصرف ملک برای اجرای طرح های عمرانی شهرداری مکلف است که ابتدا بهای ملک را طبق قیمت روز و با جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری  پرداخت نماید 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص