درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - مهریه به زن دوم

سلام همسرم به زن سابقش 13 ماه یک سکه میدهد. کارمند دولته و چیزی هم به اسم خودش نیست.من اگر بخوام مهریمو اجرا بذارم میتونم یک چهارم حقوقشو درخواست کنم؟؟

پاسخ ها

در مهریه معمولاً امکان توقیف بخشی از حقوق کارمند وجود دارد و در صورت وجود محکومیت یا اجراییه، بخشی از حقوق با رعایت مستثنیات قانونی قابل کسر است؛ پرداخت قبلی نفقه یا اقساط به همسر سابق می‌تواند در میزان و نحوه توقیف اثر بگذارد.

با سلام 

اگر یک چهارم حقوق را توقیف کند زوج می تواند دادخواست اعسار بدهد و به صورت اقساطی پرداخت کند.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص