درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - زمین و سند و ادعای همسایه

ما چند سال پیش از پدربزرگمون سیصد متر زمین گرفتیم و بصورت مبایعه نامه ثبت شد. حالا بعد چند سال و بعد از فوت پدربزرگم، همسایه‌ی کناری زمین که اونم پدربزرگم بهش فروخته، مدعی شده که 200 متر از زمینش کمه و ادعا می‌کنه که داخل زمین ماست. ایشون برای زمینش سند تک برگ هم گرفته. الان به ما گفته که متری 3/4 میلیون (اون زمین حداقل متری هفت تومنه) می‌خره و الی قانونی طی می‌کنه. الان می‌خوام بدونم روند قانونی این جریان چطوره؟ می‌تونه زمین ما رو با این ادعا بگیره؟

پاسخ ها

صرف ادعا یا داشتن سند همسایه باعث مالکیت نسبت به زمین شما نمی‌شود و معمولاً موضوع نیاز به کارشناسی، بررسی حدود اربعه و اسناد طرفین دارد.

سلام  نیاز به بررسی مفاد مبایعه نامه همسایه و مبایعه نامه شما است ابتدا باید مورد معامله همسایه  و مورد معامله شما  مشخص گردد  تا مالکیت زمین معلوم گردد  و سپس اقدام قانونی مناسب انجام بدهید 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص