درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ما یه ترانس برق سال 70 خریداری کردیم برای کارگاه گچ و پودر اداره برق ترانس

ما یه ترانس برق سال هفتاد خریداری کردیم اداره 1405 ترانس را تخیله و به اداره برق برده و میگه نمیتونیم ترانس رو به شما تحویل بدیم و بصورت امانی باید نزد اداره برق باشد.ایا راه و حل برای بازپس گیری ترانس وجود دارهدکه ترانس نزد ما باشد

پاسخ ها

وقتی شما خریداری آنهم ۳۵ سال پیش آنها حق ندارند بدون مجوز قانونی بردارند ببرند باید دلیل قانونی و قانع کننده برای این کار داشته باشند 

اگر قانع نکردند. به دادگاه شکایت کنید 

سلام و درود خدمت شما  بزرگوار 

اگر ترانس در مالکیت شما بوده و به‌طور غیرقانونی از محل شما برده شده، اصل بر امکان مطالبه و استرداد آن است؛ اما اگر اداره برق ادعا می‌کند به‌عنوان امین/امانی نزد آن‌هاست، باید اول مالکیت و نحوه تحویل اولیه روشن شود. در عمل، با سند خرید، رسیدها، مکاتبات و شهادت شهود می‌توانید دادخواست استرداد مال/الزام به تحویل بدهید. اگر مال قابل تحویل عیناً نباشد، مطالبه قیمت روز یا خسارت هم مطرح می‌شود.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص