درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - به نام زدن خونه به نام مادر

سلام همسرم از وقتی مجرد بوده خونه رو به نام مادرش زده بعد از 10 سال زندگی کردن برای تعویض خونه دوباره خونه رو به نام مادرش زده ولی میگه خودش وکالت نامه داره میخوام بدونم بعداز فوت مادرشوهر اوضاع خونه چی میشه ؟

پاسخ ها

مالک رسمی ملک مادر هستند و با فوت مادر وکالتنامه اعتباری نخواهد داشت 

با سلام

مالک کسی است که ملک به نام اودر دفتر املاک به  ثبت رسیده باشد ( ماده 22 قانون ثبت ) 

وکالت با فوت وکیل یا موکل به خودی خود منفسخ می شود و اعتبار خود را ازدست می دهد ( ماده 678 قانونن مدنی )

سلام بر اساس قانون  ، وکالتنامه با فوت منفسخ خواهد شد  . مادر مالک خانه محسوب خواهد شد  و در صورت فوت مادر  ، ماترک به ورثه حین فوت مادر خواهد رسید 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص