سلام بله، شما میتوانید شکایت مطرح کنید، اما «صرف نگه داشتن عکس دندان» بهتنهایی برای اثبات قصور پزشکی کافی نیست. در پروندههای دندانپزشکی، موضوع اصلی این است که آیا درمان انجامشده مطابق اصول علمی و استاندارد حرفهای بوده یا نه؛ این را معمولاً کمیسیون پزشکی قانونی یا نظام پزشکی تعیین میکند و چند نکته مهم در مورد وضعیت شما افتادن مواد پرکردگی، بهخودیخود همیشه نشانه قصور نیست؛ گاهی به شرایط دندان، پوسیدگی وسیع، فشار جویدن یا کیفیت ترمیم مربوط میشود اما اگر دندان از ابتدا علائم واضح نیاز به عصبکشی داشته و پزشک بدون بررسی کافی فقط ترمیم کرده باشد، و بعداً ثابت شود که درمان استاندارد نبوده، امکان احراز قصور وجود دارد اینکه شما همان زمان درد داشتهاید و پزشک گفته «حساسیت است» میتواند مهم باشد، ولی باید با مدارک و نظر کارشناسی پشتیبانی شود اینکه پزشک حاضر نشده درمان بعدی را انجام دهد، بهتنهایی دلیل قصور نیست، اما ممکن است در بررسی کلی رفتار حرفهای او مورد توجه قرار بگیرد.قبل از شکایت، به یک متخصص درمان ریشه مستقل و بیطرف مراجعه کنید
سلام اگر تقصیر پزشک توسط کارشناس احراز بگردد، قادر به شکایت مُثمرثَمر علیه دندانپزشک خواهید بود.