سلام. در بیشتر موارد برای ثبتنام کودک ۶ ساله در مدرسه، اگر شما و همسرتان هنوز رسماً از هم جدا نشدهاید، معمولاً مشکلی بابت ثبتنام پیش نمیآید؛ مخصوصاً وقتی پدر کودک هم در جریان است و همکاری میکند و مدارک لازم را در اختیار شما میگذارد این برگه معمولاً زمانی مطرح میشود که والدین طلاق گرفته باشند یا پرونده قضایی درباره نگهداری فرزند وجود داشته باشد مدرسه میخواهد بداند مسئول قانونی کودک چه کسی است و چه کسی حق تصمیمگیری یا تحویل گرفتن دانشآموز را دارد اگر شما و همسرتان هنوز در عقد و زندگی قانونی مشترک هستید و حکم طلاق یا اختلاف قضایی درباره حضانت ندارید، معمولاً نیازی به ارائه حکم حضانت نیست البته بعضی مدارس برای اطمینان بیشتر ممکن است سؤال کنند که چرا کودک با مادر زندگی میکند. در این حالت معمولاً حضور یا رضایت پدر، یا ارائه مدارک هویتی و یا یک رضایتنامه ساده از پدر کافی است.
سلام بله؛ برگه حضانت لازم نیست و پدر میبایست در جهت ثبتنام فرزند، همکاری داشته باشد وگرنه با مشکل مواجه خواهید شد.