سلام بله، از نظر قانونی ممکنه بعداً شکایت مطرح بشه، چون پلاک خودرو را دارد و اگر دوربین یا شاهد وجود داشته باشد میتواند پیگیری کند. اما از توضیحی که دادی چند نکته مهم هست خود فرد در همان لحظه دنبال تو آمده صحبت کرده، پیشنهاد دکتر و پلیس را رد کرده، و ظاهراً بیشتر خواسته تذکر بدهد، اینها معمولاً نشانه این است که آسیب جدی یا قصد فوری برای شکایت نداشته اینکه تو اصرار کردی بروید دکتر یا پلیس، از نظر رفتاری به نفع توست، چون نشان میدهد قصد فرار یا پنهانکاری نداشتی اما اینکه بعد از برخورد توقف کامل در محل نداشتی، اگر ثابت شود تصادف با عابر بوده، میتواند حساسیت ایجاد کند؛ مخصوصاً در خیابان شلوغ و دارای پیادهرو اگر بعداً شکایت کند، معمولاً روند اینطور است با پلاک خودرو شناسایی انجام میشود ممکن است پلیس یا کلانتری تماس بگیرد اگر ادعای مصدومیت کند، معمولاً پزشکی قانونی و دوربینها بررسی میشوند شدت موضوع خیلی وابسته به میزان آسیب واقعی است فعلاً بهترین کار آرام بمانی و اقدامی اضافه نکنی. اگر تماس رسمی از پلیس یا بیمه یا کلانتری آمد، همکاری کامل داشته باشی. جزئیات حادثه را برای خودت یادداشت کن زمان، محل، سرعت تقریبی، اینکه بوق زدی، اینکه پیشنهاد دکتر و پلیس دادی و او رد کرد، اینکه خودش بعداً صحبت کرده و رفته اینها بعداً ممکن است مهم شوند اگر بخواهی میتوانم هم توضیح بدهم از نظر حقوقی در تصادف با عابر معمولاً چه مسئولیتی متوجه راننده میشود، هم اینکه در عمل احتمال پیگیری در چنین شرایطی چقدر است.
نیاز به کارشناسی دارد