درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حبس تعزیری

بخاطر یک گفتگوی اشتباهی در رابطه با جریانات اخیر بهم 17 ماه حبس تعزیری دادن و میخوام تسلیم به رای بدم؟ 1/4 کم میشه ازش؟ و ممکنه بعد کم شدن درخواست پابند بدم و قبول کنن؟ چون درجه 6 محسوب میشه حکمم

پاسخ ها

بادرود پرسشگر ارجمند به نکات زیر توجه کنید: طبق بند 4 بخشنامه شرایط استفاده از پابند الکترونیکی، محکوم قطعی به حبس درجه (5) تا (8)، قبل از اعزام و معرفی به زندان، می تواند تقاضای خود را به اجرای احکام کیفری تقدیم نمایند. قاضی اجرای احکام مکلف است در اجرای بند (ب) ماده (7) آیین نامه اجرایی مراقبت های الکترونیکی، درخواست وی را همراه پرونده به دادگاه مربوطه ارسال و در صورت احراز شرایط و موافقت دادگاه، محکوم علیه را احضار و به مرکز مراقبت الکترونیکی معرفی می نماید. (استفاده از نظام آزادی تحت نظارت سامانه های الکترونیکی منوط به معرفی محکوم به زندان و طرح در شورای طبقه بندی زندان نمی باشد.)

با درود - بله کم میشود، شرایط پابند را دارید منتهی دادگاه مخیراست آن را پذیرد با نپذیرد.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص