درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - اصلاح دستمزد به استناد آرای صادره از مراجع حل اختلاف اداره کار و اجرای احکام برای زمان بازنشستگی

درود، اینجانب در خصوص فوق العاده شغل ، حق سرپرستی و حق سنوات زمان اشتغال از تاریخ 1384/07/20 لغایت 1404/12/27 نشستی با کارفرما به منظور حل موضوع به صورت مسالمت آمیز نموده و با توجه به عدم موافقت کارفرما علیرغم قبول مطالبات اینجانب در گذشته، بالاجبار طرح دعوی در واحد دادخواست اداره کار و شکایت از کارفرما مبنی بر احقاق حق گذشته ثبت نموده و پس از انجام فرآیند کاری و بررسی در هیات حل اختلاف و اعلام نظریه کارشناس رسمی طرح طبقه بندی مشاغل ایران و همچنین کارشناس رسمی طرح طبقه بندی دادگستری ( قوه قضاییه )، نهایتا رای به نفع اینجانب صادره و از طریف اجرای احکام مبلغ محاسبات صورت گرفته پرداخت گردید و جهت اصلاح و افزایش حقوق و مزایای متعلقه برای صدور احکام حقوقی از طریق بیمه تامین اجتماعی از زمان مستمری ( بازنشستگی ) تاکنون و تا آینده و محاسبه پرداخت معوقات از طریق دیوان عدالت اداری لایحه ثبت کرده ام تا کارفرما مکلف به پرداخت حق بیمه زمان گذشته برای اعمال امور فوق از طرق بیمه گردد . سوالی که داشتم این است که من فرآیند کاری صحیحی را انجام داده ام و البته اداره کار مدارک و مستندات را به تامین اجتماعی اعلام و لیکن آن بیمه منوط به رای دیوان عدالت اداری نموده و اداره کار را برای اعلام این موضوع برای اجرا فاقد صلاحیت و وجاهت قانونی دانسته است . ضمنا برای تأخیر و تأدیه نیز بر اساس فرمول و محاسبات حق و حقوق گذشته به دیوان لایحه دادخواست داده ام . سپاس

پاسخ ها

سلام با توجه به دادخواستی که به دیوان تقدیم نموده‌اید، شکیبا باشید تا نتیجه دعوی مشخص بشود.

سلام و عرض ادب. مسیر کلی شما درست است. اختلاف با کارفرما درباره مزایای شغلی، طبقه بندی، حق سرپرستی و حق سنوات در صلاحیت مراجع اداره کار است و بعد از قطعی شدن رای، کارفرما باید مابه التفاوت حق بیمه را بپردازد.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص