درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - خارج از محدوده بخشی از ملک 466 متر هست

با سلام درود ممنون میشم راهنمایی کنید بنده یک قطعه زمین در متراژ 466 میباشد ولی زمین از قسط بطول در دو قسط داخل نقشه بنیاد تقسیم شده که بخشی کاربری مسکونی درج شده به متراژ12/ 253 متر و مابقی 213/25قیدشده خارج از محدوده لازم بذکر هست که دو دیوار یک متر ارتفاع از قبل بود تکلیف چی هست بنده میتوانم از کل ملک استفاده کنم دیوار ها هم بلند بکشم و اون قسمت خارج از محدوده بعنوان حیاط استفاده کنم ایا کسی میتواند ادعای کنه چه جهاد و منابع طبیعی یا بنیاد

پاسخ ها

سلام و وقت بخیر خدمت شما کاربر محترم سایت دادراه مسائل ملکی و حقوقی و ثبتی به گونه ای نیست که صرفا با سوال و جواب کوتاه حقوقی بتوانیم به راه حل نهایی دست پیدا کنیم چرا که ابعاد مسائل ملکی به قدری گسترده است که عملا بدون رویت اسناد و مدارک نمی‌توان اظهارنظر نهایی و قطعی و کاملی در این زمینه داشته باشیم 

سلام. اگر کل ۴۶۶ متر داخل سند شماست، اصل مالکیت شما نسبت به ملک محفوظ است؛ اما بخشی که خارج از محدوده یا فاقد کاربری مسکونی است، مجوز ساخت، دیوارکشی بلند یا استفاده مسکونی ندارد مگر از مراجع مربوط مجوز بگیرید. قبل از هر اقدام از بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دهیاری یا بخشداری استعلام کتبی بگیرید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص