درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - قرارداد کاری

سلام وقتتون بخیر از طریق اگهی من رفتم کلینیک کار کنم به عنوان اپراتور لیزر و توی اگهی نوشته بود که توی دوران اموزش حقوق نمیدن اما منکه رفتم سفته خواستن بعداز اموزش گفتن یا هزینه ی اموزشو باید بدم یا قرارداد امضا کنم قراردادو امضا کردم اما اون قرارداد فقط تعهداته منه و یکی از بنداش اینه که اگه یکسال کمتر کار کنم حقوق یکماهمو نمیده و بسیار کارو سخت کردن 12ساعت بدون استراحت و توی اگهی نوشته بود 9صبح تا 9شب اما بعدش گفتن که باید 8:45 سرکار باشم و از ساعت 9به اونورم بمونم اضافه کار تعلق نمیگیره چون مشکل از سرعت منه دستام دچار اسیب شدن یکماه کارکردم و گفتم دنبال نیرو باشن و نیرو رو جایگزین کردن اومدم بیرون الان حقوقمو نمیده میگه بهت اموزش دادیم درحالی که نه مدرکی به من دادن در رابطه با اموزش نه خیلی حرفه ای بهم اموزش دادن من هیچ اسیبی به کارش نزدم میخوام شکایت کنم حق با منه یا کارفرما؟ تحقیق کردم گفتن وزارت کار بندای قراردادو میتونه بی اعتبار کنه ممنون میشم از راهنماییتون

پاسخ ها

  • بادرود

    پرسشگر گرامی
    اگر تابع قانون کار باشید
    که بنظر هستید
    حقوق و مزایای شما از جمله؛(مابه التفاوت حقوق
    بن کارگری
    حق مسکن
    عیدی
    پاداش
    سنوات
    حق بیمه{عدم پرداخت آن دو تا ده برابر نیز جریمه دارد به نرخ روز پرداخت}
    اضافه کاری
    و…)از طریق هیات های اداره کار قابل مطالبه است
    در دفاتر پیشخوان احراز هویت شده
    سامانه روابط کار ثبت نام کرده
    وکیل دادگستری اختیار نمایید و دادخواست تخصصی تنظیم گردد و….
    بدیهی است
    اثبات روابط کاری برعهده کارگر است

    مستندات کارگر بودن نیز
    قرارداد کتبی
    شهادت شهود
    تحقیق محلی
    پرینت حساب

    لیست حضور غیاب و……..میباشد.

سلام

به اداره کار مراجعه کنید

نیاز به بررسی بیشتر و گفتگوی متقابل است تا اظهار نظر دقیقی بتوان کرد و راهنمایی شوید 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص