درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - پس گرفتن خانه از زوجه

با سلام،چند سال پیش شوهرخواهرم موقع خرید خانه ملک رو بنام خواهرم زدن یعنی از اسم فروشنده سند قطعی به اسم خواهرم خورده،الان شوهر خواهرم مدرکی بدست آورده که خواهرم با کسی چت کرده و ارتباط پیامی باهم داشتن الان شرط ببخش خواهرمو برگرداندن خانه به اسم خودش گذاشته آیا کارش قانونیه و نپذیرفتن این شرط از طرف خواهرم ایا امکان پذیره؟؟ میگه در صورت نپذیرفتن شرط پرینت چت ها رو برای کل خانواده میفرستم و آبروتو میبرم ... ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ ها

سلام آبرو ریختن و پخش پرینت چت‌ها، جرم هست و خواهرتان قادر به شکایت هست. به علاوه، تصمیم با خواهرتان است که می‌خواهد خانه را پس دهد یا نَه و اجبار قانونی در این امر وجود ندارد.

سلام

شوهر خواهرتون میتونن با طرح دعوی حقوقی  رجوع از هبه در صورتیکه ثمن معامله رو خودش  بحساب فروشنده واریز کرده باشن ماشین رو از مالکیت خواهرتون خارج کنن 

مطابق ماده219و220 و223 قانون مدنی، اصل بر صحت و لزوم قرارداد بوده و خواهر مالک رسمی ست

سوالات مرتبط

وکلای متخصص