درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - درخواست بررسی جانبازی یا غرامت یا ایثارگری

سلام سلامتی. من سال 94 در حین خدمت رباط صلیبی و مینیکس عمل کردم الان بعد از چندین سال در چیزی شامل من میشود مثلا غرامت یا ایثارگری یا جانبازی. اینو نمیدونم ک کمیسیون قبل از خدمت که معاف از رزم بهم دادن بجز کم کاری تیروئید ایا پارگی رباط صلیبی هم ثبت شده یا نه. صبح هم پلیس 10 رفتم گفت ما دسترسی نداریم و از دست ما خارج هست. بعد رفتم حوزه نظام وظیفه گفت باید نامه بیاری که مثلا واسه چی میخوای. من 8 ماه اندیمشک بودم و 2ماه شیراز. شیراز ک اومدم ب گروهانم گفتم پارگی رباط صلیبی و مینیکس دارم گفتن باید بری بازرسی گروهان. اونا منو فرستادن بازرسی و حفاظت پادگان گفتن چجوری اینطوری شدی گفتم اندیمشک. بعد گفتن کسی اونجا داری ک تایید کنه گفتم نه. گفتن برو بهت خبر میدیم. 2روز بعد گفتن برو نوبت عمل بگیر. بعد بهم 2تا برگه دادن ک داخل نزدیک 30 امضاء گرفتم از کل پادگان بخاطر عملم. من هشت ماه اندیمشک بودم و مابقی شیراز. زمانی که رفتم بازرسی و حفاظت که نامه بهم بدن برای عمل. گفتن کجا اینجوری شدی گفتم اندیمشک که بودم گفتن اونجا اشنایی داری که حرفت تایید کنه گفتم ن. بعد گفتن برو سر خدمتت ما جوابش رو ب یگان اطلاع میدی. بعد از چند روز بهم اطلاع دادن ک بیا معرفی نامه بگیر برو عمل کن. بعد 2تا فرم بهم دادم ک فکرکنم الف و ب بود حرف الف نزدیک 30تا امضاء از پرسنل پادگان گرفتم و فرم ب هم فکر کنم فرم بیمه بود. بعد ک امضا گرفتم رفتم درمانگاه ایرانیان شیراز ک مخصوص نیرو انتظامی بود نوبت عمل گرفتم و 20بهمن 1394عمل کردم و دکتر بهم گفت واسه استعلاجی باید بری بیمارستان ارتش. من ک سرباز ارتش بودم. رفتم و 2ماه استعلاجی بهم دادن و برگشتم شهرمون. بعد از ی ماه فرمانده مون بهم زنگ زد گفت نامه استعلاجیت بیار پادگان من فردا رفتم شیراز و نامه رو اول بردم بهداری پادگان ک دوماه رو تایید کنه بعد دادم فرمانده گذاشت رو پرونده من. و بعد فرم ب رو بردم بیمه. عمل من ازاد حساب شد ینی 2میلیون تومان شد. بعد صورتحساب بیمارستان بردم بیمه و ی مقداری بهم برگردوندنن. منم بعد از دوماه استعلاجی 10روز خدمت داشتم و برگشتم و 10 روز هم خدمت کردم و تسویه کردم تموم شد حالا بعد از چندین سال ایا شامل جانبازی یا غرامت یا ایثارگری میشوم.

پاسخ ها

با درود 

پرسشگر ارجمند مطالب ارسالی شما را مطالعه کردم موضوع نیازمند بررسی بیشتر است و گفتگوی طرفینی را می‌طلبد به لحاظ اهمیت آن. 

برای بررسی شمول جانبازی، ایثارگری یا غرامت، نیازمند استعلام از کمیسیون پزشکی تخصصی و بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارائه مدارک پزشکی و خدمتی از جمله صورت‌حساب بیمارستان و نامه‌های درمانی هستید.

خیر فقط حق دریافت غرامت بیماری حین خدمت دارید نه جانبازی و ایثارگری.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص