درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - مهریه بعد فوت همسر

من همسرم فوت شده بچه هم ندارم خانه به نام همسرم هست الان برادرش سهم میخواد اگه مهریه رو اجرا بزارم که از قیمت خانه بالاتره چجوری مهریه بهم تعلق میگیره و تکلیف خانه چی میشه؟

پاسخ ها

ابتدا از سهم الارث مهریه شما پرداخت می‌شود زیرا مهریه از دیون ممتازی است و سپس مابقی ماترک بین وراث حین الفوت تقسیم خواهد شد 

درود برشما 

شما میتوانید قبل از تقسیم ارث مهریه را به اجرا گذاشته و از طریق اجرا و مزایده  مهریه خود را دریافت نمایید . این یک اصل کلی است که تقسیم ارث پس از تادیه دیون متوفی امکان پذیر است . 

سلام

از طریق اداره ثبت یا دادگاه مهریه خود را مطالبه و ملک مورد نظر را توقیف نمایید

مهریه از دیون ممتاز و ارجح بر تقسیم ماترک است

شما به عنوان زوجه مقدم بر برادر هستید مهریه تان از کل اموال همسر کسر می شود مابقی بین وراث تقسیم می شود.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص