درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - مرخصی در بارداری

بنده پرستاررسمی سازمان تامین اجتماعی هستم در حال حاضر باردارم وتا20هفتگی مشکلی نبود ولی درحال حاضر به دلیل سن بالای خودم که 37ساله هستم ومشکل فشارخون بارداری وفشاربالا علی رغم مصرف قرص فشاروورم شدیدپاها امکان دادن شیفت ندارم تاحالا 3 بارازهفته ی 20به بعد استعلاجی های دوهفته ای شدم وعنوان غرامت دستمزددادن الان که 29هفته ی بارداری هستم ایامیتونم بازم استعلاجی های دوهفته ای طبق دستوردکتر پشت سرهم بگیرم یا باید مرخصی زایمانمو زودترقبل از زایمان شروع کنم چون شورای پزشکی بیمارستان گفت بیشترازیه ماه توی شعبه ی بیمه استعلاجی وغرامت قبول نمیشه؟ ایا درسته وبیمم دچارمشکل میشه؟

پاسخ ها

سوالتان را از طریق عالی‌ترین مقام اجرایی اداره متبوع خود پیگیری کنید 

سلام اگر پزشک معالج تشخیص دهد (مثل فشار خون بارداری، ورم شدید، بارداری پرخطر)، شما می‌توانید استعلاجی پشت‌سرهم بگیرید و سازمان تأمین اجتماعی غرامت دستمزد ایام بیماری پرداخت می‌کند اما استعلاجی‌های بیش از ۷ روز یا تجمعی بیش از ۱۵ روز معمولاً باید به تأیید پزشک معتمد یا شورای پزشکی تأمین اجتماعی برسد وقتی مدت استعلاجی طولانی شود (مثلاً بالای یک ماه یا چند گواهی پشت سر هم) معمولاً شعبه بیمه پرونده را به شورای پزشکی تأمین اجتماعی ارجاع می‌دهد تا بررسی کند.

از طریق مقام اجرایی پیگیری کنید 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص