سلام و احترام، حرف اداره کار که فقط فیش واریزی قبول است درست نیست. برای اثبات رابطه کار، شاهد، دفتر فروش، پیام ها، عکس ها، کارت ورود و خروج، واریزی های جدید و هر قرینه دیگری قابل ارائه است و مرجع رسیدگی باید آنها را بررسی کند. برای ۱۴ سال گذشته هم اگر رابطه کار ثابت شود، امکان مطالبه حق بیمه و مزایا وجود دارد؛ شکایت خود را کامل و مستند ثبت کنید.
ادعای کارشناس اداره کار مبنی بر اینکه «فقط فیش واریزی» ملاک است، از نظر قانونی کاملاً غلط بوده و طبق «دستورالعملهای شماره ۲۰ و ۳۸ روابط کار»، بازرسان موظف به احراز رابطه کاری از هر طریق ممکن هستند. شما میتوانید با تکیه بر واریزیهای اخیر (که رابطه فعلی را اثبات میکند) و ارائه مدارکی نظیر «دفاتر فروش»، «شهادت شهود»، «فاکتورهای خرید با امضای شما» و تقاضای «بازرسی تحقیقی» از محل کار، سوابق گذشته را اثبات کنید. از آنجا که هنوز شاغل هستید، بهترین فرصت است تا از بازرس اداره کار بخواهید به صورت سرزده در محل حاضر شود؛ همچنین وکیل شما درست میگوید و قانوناً هیچ محدودیتی برای مطالبه حق بیمه سالهای گذشته (حتی ۱۴ سال پیش) وجود ندارد و کارفرما ملزم به پرداخت جریمه و حق بیمه کل مدت اشتغال است.
اگر برای ۱۴ سالقبل شاهد داشته باشید ویا بازرس برود و تایید کند بله میتوانید بیه وظیفه کارفرما است به خاطر بیمه نکردن جریمه هم خواهد شد تخلف و جرم است
با مستندات مثل دفتر فروش و شهادت شهود ابتدا درخواست بررسی مجدد بدهید و در صورت رد شکایت خود را به مراجع بالاتر مثل سازمان تامین اجتماعی یا دیوان عدالت اداری ببرید