سلام، باید از مسیر اداری فراجا درخواست ارجاع به کمیسیون عالی پزشکی و بررسی وضعیت جانبازی و توان ادامه خدمت بدهید. اگر کمیسیون تشخیص دهد ادامه خدمت برای شما با مشقت است یا امکان ادامه خدمت ندارید، مسیر بازنشستگی یا حقوق وظیفه قابل پیگیری است
برای بازنشستگی با جانبازی ۱۵ درصد (بند ب ماده ۱۲۷ فراجا)، ابتدا درخواست کتبی خود را مبنی بر استفاده از «سنوات ارفاقی جانبازان» به امور ایثارگران یگان ارائه دهید تا با داشتن حداقل ۲۰ سال سابقه، مابقی خدمت شما (تا ۳ سال) بخشیده شده و با حقوق کامل بازنشسته شوید. در صورت اعتراض به عدم ثبت جراحات، باید از طریق کمیسیون عالی پزشکی درخواست «تطبیق وضعیت» یا اعتراض به رای را ثبت کنید تا با تغییر بند «ب» به «ج»، بازنشستگی اجباری و مزایای بالاتر شامل حالتان شود؛ در نهایت اگر سازمان همکاری نکرد، شکایت در دیوان عدالت اداری آخرین راهکار قانونی شماست
از بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان پیگیری کنید
سلام برای استفاده از بند ب ماده ۱۲۷ و بازنشستگی جانباز ۱۵ درصد بهتر است ابتدا با اداره کل بنیاد شهید یا سازمان مربوط به امور جانبازان مراجعه و پرونده فعلی خود را کامل کنید همچنین از طریق واحدهای پرسنلی محل خدمت یا تامین اجتماعی پیگیری حقوق و مراحل بازنشستگی نمایید