درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - بیمه تامین اجتماعی

باعرض سلام و وقت بخیر. بنده متولد دی ماه 84هستم خرداد ماه سال 1403تحصیلم تموم شده و ازم مهرماه سال جاری در حال تحصیل در دانشگاه می‌باشم (یک سال پشت کنکور بوده‌ام) ترم اول مرخصی رد شده برام و حالا که ترم دوم به دانشگاه رفتم و گواهی اشتغال به تحصیل از وزرات علوم گرفته ام ،تامین اجتماعی بهانه می‌آورد که چون یکسال از تاریخ قطع بیمه به صورت خودکار میگذره ،دیگه نمی‌تونید گواهی اشتغال به تحصیل ارائه بدید و مورد پوشش بیمه پدر قرار بگیرید آیا همچین قانونی وجود داره ؟میتوان از بیمه بابت تحت پوشش قرار ندادن بیمه شکایت کرد. لازم به ذکره که هم به شعبه بیمه موردنظر و هم به شعبه بیمه غرب تهران مراجعه کردم و همین جواب رو گرفتم

پاسخ ها

سلام و احترام. چنین منع مطلقی که چون یک سال از قطع بیمه گذشته دیگر گواهی اشتغال به تحصیل پذیرفته نشود، از مقررات اصلی قابل برداشت نیست. اگر اکنون دانشجو هستید، شاغل نیستید و گواهی معتبر اشتغال به تحصیل دارید، می توانید از شعبه تامین اجتماعی رد کتبی بخواهید و در صورت امتناع یا رد درخواست، از تصمیم سازمان در دیوان عدالت اداری شکایت کنید

با توجه به پایان یافتن تحصیل شما و عدم داشتن اشتغال به تحصیل تمدید نمی‌گردد

سوالات مرتبط

وکلای متخصص