درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - سوال برام که هم از نقطه کور بوده هم سرعت داشته

سلام من با ماشین شخصی در شهر رانندگی میکردم که ناگهانی یک اسب از یک خیابان وارد راه اصلی شود وبه ستون وسط ماشین خورد هم نقطه کور بوده و هم سرعت بالایی داشته راهور اومده و منو 50 ٪ مقصر کرده. درسته؟

پاسخ ها

باسلام کارشناس نطر میدهد ومیتوانید اعتراض کنید

سلام. نظر افسر راهور نظر کارشناسی محسوب می شود، اما قطعی و غیر قابل اعتراض نیست

به نطریه اعتراص کنید

طبق قانون، مسئولیت اصلی با صاحب اسب است که حیوان را در محیط شهری رها کرده، اما مقصر شدن ۵۰ درصدی شما معمولاً به دلیل «عدم توجه به جلو» یا «عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه» توسط افسر لحاظ می‌شود. اگر معتقدید اسب به طور ناگهانی از فرعی وارد شده و هیچ راهی برای پیشگیری نداشتید، حتماً ظرف یک هفته به نظریه کارشناسی اعتراض کنید تا موضوع در هیئت ۳ نفره بررسی شود. در تصادف با حیوانات در شهر، معمولاً سهم تقصیر صاحب حیوان به دلیل نقض ماده ۵۲۲ قانون مجازات اسلامی بسیار بالاست و شما می‌توانید برای جبران خسارت خودرو از او شکایت کنید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص