سلام با اطلاع مدیر ساختمان بله میتونید فقط در مواردی اسانسور قطع میشه باید باز بزازید
سلام. موضوع امنیت شخصی در آپارتمان موضوع مهمی است و باید با رعایت حقوق همه ساکنین و همچنین مقررات ساختمان و قوانین کلی همزیستی بررسی شود موارد مهم در مسئله شما امنیت شخصی شما حق دارید برای حفظ امنیت واحد خود و جلوگیری از ورود غیرمجاز، جلوی واحدتان را قفل کنید، به خصوص که آسانسور فقط با تگ کار میکند و در گذشته دزدی رخ داده دسترسی به پشت بام اگر راه قانونی و مشترک برای رفتن به پشتبام وجود داشته باشد (مثلاً از پلههای پارکینگ)، دیگر نیازی به عبور از داخل واحدها نیست البته اگر بقیه واحدها پشتبام را قفل کردهاند و شما کلید ندارید، این مسئله باید در جلسه مدیریت ساختمان مطرح شود تا تصمیم مناسب گرفته شود مطالبات واحدهای پایین آنها می خواهند به پشت بام بروند و ادعا دارند شما شیشه سکوریت را باز کنید؛ اما باز کردن سکوریت واحد شما برای عبور به پشت بام منطقی نیست و در عمل باعث نقض امنیت شما میشود. در چنین شرایطی معمولاً باید دسترسی به پشت بام به صورت مشترک و از مکان عمومی ساختمان مانند پلههای پارکینگ تامین شود نه عبور از داخل واحدها رویکرد قانونی و مدیریت ساختمان بررسی آییننامه داخلی ساختمان و تصمیم جمعی ساکنین در مجمع درخواست از مدیر ساختمان یا هیئت مدیره برای حل مشکل پشت بام مثلاً باز کردن یا ایجاد دسترسی مشترک و ایمن حفظ قفل سکوریت و درب واحد خودتان کاملا منطقی و قابل دفاع است.