درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - تقسیم نامه

سلام وقت بخیر بنده آپارتمانی رو خریدم و مبایعه نامه نوشتیم با سازنده ی آپارتمان ایشون گفتن طبق تقسیم نامه دستی که با مالک نوشتند این واحد برای سازنده هست (مشارکت نامه ای بینشون امضا نشده بود و صرفا تقسیم نامه دستی بین مالکین و سازنده ) ما هم داخل مبایعه نامه نام سازنده رو به عنوان فروشنده نوشتیم و مالک تشریف آوردند و به عنوان شاهد امضا زدند ( البته سند مادر به نام چندین نفر خواهر و برادر بود که یکی از برادرها به نمایندگی از بقیه به عنوان شاهد امضا زد) حالا که سند های قبلی رفته اداره ثبت و تک برگ اومده این واحدی که من خریدم نباید سندش به نام سازنده میومد؟ سندی که اومده به نام همون مالک قبلی اومده

پاسخ ها

مسئال ملکی و حقوقی به گونه ای نیست که بتوانیم صرفا با سوال و جواب کوتاه حقوقی به راه حل نهایی دست پیدا کنیم چرا که ابعاد مسائل ملکی به قدری گستردهداست که بدون رویت اسناد و مدارک امکان‌پذیر نیست علی الخصوص که مشارکت ساخت و موارد این چنینی شرایط خاص خود را دارد که باید لحاظ شود

سلام و احترام
صرف تقسیم نامه دستی باعث نمی شود اداره ثبت خودکار سند واحد را به نام سازنده بزند. اداره ثبت معمولا سند را بر اساس مالکیت رسمی، صورت مجلس تفکیکی و انتقال رسمی صادر می کند. چون فروشنده سازنده بوده ولی سند به نام مالک رسمی آمده، باید علیه سازنده و مالکان رسمی دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی و ایفای تعهدات بدهید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص