درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شکایت بازگشت به کار

من از ابتدای خرداد سال 1404 تا پایان اسفندسال 1404 بعنوان کارشناس بهداشت حرفه ای بصورت تمام وقت با پیمانکار طرف قرارداد با شرکت توزیع برق استان مرکزی قرارداد داشتم و در خود شرکت توزیع برق هم کارت ورود و خروج میزدم و در محل کار حاضر میشدم و در فروردین سال 1405 هم با یکی دیگر از پیمانکاران طرف قرارداد با شرکت توزیع برق استان مرکزی، با عنوان شغلی کارشناس ایمنی و بهداشت قرارداد بستم و کارت ساعت در خود شرکت توزیع میزدم،سپس از ابتدای اردیبهشت سال 1405 تا امروز 17 اردیبهشت ، در تایم های اداری در محل کار در خود شرکت توزیع برق استان کارت ساعت ورود و خروج‌میزدم و کار می کردم و قرارداد کتبی هم از اول اردیبهشت با پیمانکار یا خود شرکت توزیع برق استان ندارم، و امروز شرکت توزیع برق گفت: از هفته بعد، شنبه 19 اردیبهشت اخراج هستی و حق نداری بیای سرکار،(لازم بذکر است هفته اول شروع بکارم در فروردین 1404، شرکت توزیع برق استان مرکزی، از من اقرارنامه کتبی با اثر انگشت و امضای خودم ازم‌گرفت که با رضایت‌کامل و هوشیاری کامل و صحت عقل، من اقرار میکنم که رابطه استخدامی با شرکت توزیع برق استان در هیچ‌زمانی ندارم و حق هرگونه شکایت علیه شرکت توزیع برق را از خودم سلب می کنم و هیچگاه علیه شرکت توزیع برق شکایت‌نمیکنم. با توجه به توضیحات فوق، آیا من میتوانم قانونا شکایت بازگشت به کار بگیرم و مجدد در شرکت توزیع برق استان مشغول بشوم؟

پاسخ ها

رویه اداری است تا قضایی 

سلام
بله، می توانید در اداره کار شکایت بازگشت به کار مطرح کنید، چون قرارداد کار می تواند شفاهی هم باشد و کارت ورود و خروج، حضور در محل کار و انجام کار، دلیل رابطه کاری است. اما بازگشت شما به خود شرکت توزیع برق بستگی دارد به اینکه ثابت شود شرکت توزیع، کارفرمای واقعی بوده نه صرفا کارفرمای پیمانکار.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص