اگر بعد از پایان معافیت موقت وضعیت مشمولیتتان را پیگیری نکرده باشید، از نظر نظاموظیفه ممکن است در غیبت قرار گرفته باشید حتی اگر یگان مشخص نشده باشد، و این وضعیت میتواند برای تمدید گواهینامه محدودیت ایجاد کند.
دوست عزیز، درک میکنم که این وضعیت براتون گیجکننده و نگرانکننده است.
اگرچه شما فقط برای معاینه پزشکی رفتید، اما عدم پیگیری بعد از اون کمیسیون و دریافت معافیت موقت، باعث شده غیبت براتون ثبت بشه و به همین دلیل وضعیتتون به عنوان "سرباز فراری" اعلام شده، حتی قبل از اعزام به یگان.
برای تمدید گواهینامه، معمولاً تا زمانی که وضعیت نظام وظیفهتون مشخص و تعیین تکلیف نشه، با مشکل مواجه خواهید بود.
**بهترین کار اینه که سریعاً به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید و با ارائه مدارک، پیگیری لازم رو برای تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفهتون انجام بدید.**
کمیسیون پزشکی در ابن مورد اظهارنطر نهایی و قطعی انجام خواهد داد
سلام و عرض ادب
اگر فقط به کمیسیون پزشکی رفته اید و هنوز وارد یگان یا مرکز آموزش نشده اید، عنوان درست معمولا غیبت مشمول است نه فرار از خدمت