درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - اخراج از دانشگاه فرهنگیان

سلام وقت بخیر بنده فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستم (ورودی 1400) و یه ماه قبل اینکه برم سر کلاس، باهام مصاحبه کردن و گفتن از نظر اعتقادی و دینی، ضعیف هستم و باید تصمیم بگیرن. بعدش، خطاب به محل خدمتم، بهم نامه دادن که نوشته بود: با استخدام ایشان موافقت نمیگردد. دوباره اعتراض زدم و بار دوم هم همین نامه و متن رو بهم دادن. الان حقوقمو 8 ماهه که قطع کردن. در حکمم نوشته شده: اخراج از استخدام آزمایشی. خودمم تمایل دارم بیام بیرون خواستم بدونم، الان میتونم اقدام کنم به رفتن به سربازی؟یا اول باید هزینه های دانشگاه رو پرداخت کنم؟ اصلا باید هزینه پرداخت کنم یا نه؟

پاسخ ها

درصورت قطع رابطه استخدامی و ابلاغ قطعی اخراج، اصل امکان اعزام به سربازی وجود دارد ولی مطالبه هزینه تحصیل از سوی دانشگاه یا آموزش‌وپرورش نیز محتمل است.

با توجه به حکم اخراج از استخدام آزمایشی، شما استخدام نشده‌اید و مشمول سربازی نمی‌شوید، اما چون دوره آموزشی را طی کرده‌اید، احتمالاً باید هزینه‌های تحصیل را طبق قانون بازپرداخت کنید.

سلام
تا وقتی وضعیت استخدامی و تعهد خدمت شما تعیین تکلیف نشده، بهتر است ابتدا از آموزش و پرورش نامه رسمی تسویه یا اعلام بدهی بگیرید. اصل بر این است که دانشجو معلم تعهد خدمت دارد و در صورت عدم انجام تعهد ممکن است مطالبه هزینه های تحصیل مطرح شود، اما اگر اخراج ناشی از تصمیم دستگاه و عدم موافقت با استخدام باشد، قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری است و الزام به پرداخت هزینه قطعی نیست و باید متن تعهد و علت اخراج بررسی شود.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص