درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شکایت‌ ضرب و جرح و فحاشی با چاقو

با سلام خسته نباشید بنده همسرم 1 ماهی میشه که با همسر تو کوچه با همسایمون دعواشون شده اون اقا فحاشی کرد به خاطره رد کردن چاله ماشین و همسرمو دماغشو شکست و با چاقو صورتشو خط کشید ابلاغیه براشون رفت ولی برایه دادگاه که حکم دادن نیومد تازه براشون حکم جلب گرفتیم میخوان وثیقه بزارن که زندان نره میخوام بدونم دیه شکستی بینی همسرم رو چقد زمان میبره و چه مجازاتی براش رقم میخوره چقد طول میشه تا دیه رو بدن میشه کمک کنید شکایت کردیم پزشک قانونی رفتیم همه کارشو انجام دادیم

پاسخ ها

دیه شکستگی و جراحات معمولاً چند ماهه تعیین و اجرا می‌شود و مجازات هم بسته به نظر دادگاه می‌تواند حبس یا جزای نقدی باشد.

سلام مدت زمان مشخصی قابل ذکر نیست و مقدار دقیق دیه، بعد از معاینه پزشکی قانونی معلوم می‌شود. به اضافه، در صورت اثبات جرم، مرتکب محکوم به حبس خواهد شد.

شکستگی بینی در صورت ایجاد نقص یا تغییر شکل دارای دیه معین است و در صورت بهبودی بدون عیب معمولاً موجب ارش می‌شود و جرح با چاقو حسب عمق و اثر آن مشمول دیه یا ارش جداگانه است و از جهت کیفری با توجه به استفاده از سلاح و ایراد جرح عمدی مجازات حبس تعزیری نیز دارد  

پرداخت دیه پس از قطعیت حکم و صدور اجراییه انجام می‌شود و در صورت عدم پرداخت ظرف مهلت مقرر امکان توقیف اموال یا اعمال مقررات حبس بدل از دیه وجود دارد و مدت زمان رسیدگی و وصول بسته به اعتراض یا تمکن مالی محکوم علیه متفاوت است

سوالات مرتبط

وکلای متخصص