درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حقوقی خانواده

4سالپیش با اجازه همسرم بمنزل پدرم امدم و بعد همسرم ب بهانه های مختلف دعوا میکرد ک دلخوری بشه برنگردم .نسبت بمن سرد بود ووقت برازندگی نمیگذاشت چندبار خیانت پیامکی وتلفنی داشت بمن.وزمان دعوا درهاقفل میکردوگوشیموقایم.بعدسه سال ک عدم تمکین نزد رفتم منزلم وباهاش حرف زدم وقرارشد دنبالم بیاد و زندگی کنیم باز دعوا راه انداخت ونیامد ویکسال دیگه باز عدم تمکین نزد و4سال ک نفقه نداشتم.الان میگن طلاها روخریدم برا عقد بیاروسایلت ببر..4سال یکبار دنبالم نیامد .عقد ثبت محضری نیست فقط برگه دست نویس همراه امضای طرفین هست کداخلش مهریه ام وشرایط عقد منجمله ازادی در رفت امدمنزل پدرم وتعیین مسکن بامن باشه . وطلاها نوشته وامضا شده توسط همسرم دربرگه دیگه ک متعلق بمن هست طلاها.الان بعد 4سال میگه بیا وسایلت ببر... هیچ تلاشی برا فروپاشی نکرد خطهام لیست سیاه بود وخانوادش زنگ میزدم میگفتن گفته دخالت نکنید .اتباع هستم و متولد ایران ...لطفا راهنماییم کنید ....میگه خرجام بده طلاهام بده وسایلت ببر ومهریه ببخش.

پاسخ ها

با وجود برگه دست‌نویس امضاشده معمولاً امکان طرح مطالبه مهریه، نفقه معوقه و استرداد طلاها وجود دارد و بخشش مهریه الزامی نیست مگر خودتان رضایت دهید.

پرسش تکراری هست.

با توجه به ترک انفاق چهار ساله و عدم اقدام به الزام به تمکین شما می‌توانید دادخواست مطالبه نفقه معوقه و جاری و نیز طلاق به استناد عسر و حرج مطرح کنید و در صورت اثبات سوء رفتار و قطع رابطه زناشویی ادعای عدم تمکین علیه شما تضعیف می‌شود  برگه دست‌نویس سند عادی است و در صورت احراز اصالت قابلیت استناد دارد و طلاها در صورت اثبات هبه به شما متعلق به شماست و هیچ تکلیفی به بخشش مهریه یا ترک حقوق قانونی خود ندارید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص