درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - مهریه و عدم تمکین

4سال با اجازه همسرم اومدم منزل پدر از شیراز ب اصفهان بدید از پدربیمارم .نیاز ب عمل داشتم همسرم گفتم توانایی بازگشت ندارم دنبالم بیاین نیامدوگفت عمل کن اصفهان وپول میفرستم برات.3سال تمام ن نفقه داد ن دنبالم اومد ن عدم تمکین زد خودم رفتم وباهاش حرف زدم و قرار شد بیاد دنبالم و کوتاهیا جبران بشه باز بهانه جور کرد دعوا راه انداختونیامد.ن عدم تمکین میزنه ون دنبالم میاد .ن هیچ هزینه داده..میگه طلاهای خریدم برات بیارووسایلت ببر.بهمین راحتی ومهریه ات ببخش ....هیچ وقت برام وقت نمیزاشت..هزینه های پزشکی نمیداد..کلا سرد برخوردمیکردوچندباربهم خیانت کرد پیامکی ..من مدام بخاطر شخصیت خانوادم حرفی نزدم..دعوامیکردیم درهاروقفل میکرد وگوشیم قایم میکرد..بخاطر کارهاش برنگشتم.گفتم باید رفتارات درست بشه بهم اهمیت بده ارزش قائل باش...یک برگه شروط عقد .نوشته دررفت وامدمنزل پدرم ازادم ..وانتخاب مسکن با من باشه وطلاها بنام من باشه..اتباع هستم متولد ایران ولیسانس..ثبت محضری نیست عقدنامه کبارها قول داد انجام بده ونکرد.فقط برگه هست ک شروط عقد حاج اقا داخلش نوشته با تاریخ وامضای طرفین....لطفا راهنماییم کنید تشکرمیکنم

پاسخ ها

با وجود سند عادیِ امضاشده امکان طرح دعوای اثبات زوجیت و سپس مطالبه مهریه، نفقه و طلاها اصولاً منتفی نیست.

برای مطالبه مهریه بایست در وهله اول رابطه زوجیت اثبات بشود و سپس قادر به مطالبه حقوق مالیِ خویش هستید.

با توجه به ترک انفاق سه ساله عدم اقدام به الزام به تمکین و رفتارهای سوء در صورت اثبات می‌توانید دادخواست مطالبه نفقه معوقه و جاری و نیز عسر و حرج جهت طلاق مطرح کنید و عدم تمکین شما در صورت وجود خوف ضرر یا سوء رفتار قابل توجیه است  برگه شروط اگر رسمی و ثبت نشده باشد به عنوان سند عادی محسوب می‌شود و اعتبار آن منوط به احراز اصالت و قصد طرفین در دادگاه است و برای استناد قطعی بهتر است ادله تکمیلی ارائه شود

سوالات مرتبط

وکلای متخصص