درود؛ بله، مستند به تبصره 4 ماده 76 قانون تامین اجتماعی، زنان دارای حداقل 55 سال تمام سن در صورت دارا بودن حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه میتوانند درخواست بازنشستگی کنند و مستمری آنان دقیقاً به نسبت سنوات پرداخت بیمه (معادل 10 روز حقوق) محاسبه میگردد.
باید درخواست بازنشستگی خود را از طریق سازمان تامین اجتماعی اعلام کنید تا با توجه به شرایط شخصی شما تصمیم گیری شود
شماره گویا سازمان ۱۴۲۰
با سلام شما وقتی به سن بازنشستگی برسید با توجه به سابقه پرداخت مستمری دریافت میکنید
خیر؛ صرف شاغل یا بازنشسته بودن همسر برای شما بهتنهایی حق بازنشستگی ایجاد نمیکند و با ۱۰ سال سابقه فقط در صورت احراز شرایط قانونی سن و نوع سابقه، امکان بررسی بازنشستگی محدود وجود دارد.