درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - استفاده شخصی مالک از پمپ آب

ما مستأجر طبقه بالای مالک هستیم. ایشان از پمپ استفاده شخصی میکنند و هر وقت که خودشان نیاز داشته باشند پمپ را به کار می اندازند و دوباره قطع میکنند. این موضوع مشکلات فراوانی از جمله از کار افتادن آبگرمکن و لباسشویی و کولر را برای ما بوجود آورده و در پرداخت قبض آب هم به تعداد نفرات و بطور کاملا مساوی قبوض را پرداخت میکنیم در حالیکه ما اکثر اوقات با کم آبی مواجهیم. وقتی مشکل را مطرح کردیم گفتند پمپ آب را برای خودشان تهیه کردند و شخصی میدانند. آیا اقدامشان غیر قانونی است؟ ما چه کار کنیم؟

پاسخ ها

سلام. اگر پمپ آب مربوط به تامین آب ساختمان باشد، اصولا از تاسیسات مشترک محسوب می شود و مالک حق ندارد آن را انحصاری و به ضرر مستاجر طبقه دیگر قطع و وصل کند. ابتدا اظهارنامه بدهید

موجر می‌بایست مواردی را که باعث استفاده مناسب ملک توسط مستأجر می‌شود را فراهم کند. بنابراین وی حق چنین کاری را ندارد و شما می‌توانید مطابق قرارداد، در قالب ارسال اظهارنامه، ایفای تعهدات وی را خواستار شوید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص