درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - معافیت ماده 6 بهزیستی از خدمت سربازی

با سلام و عرض ادب وقت بخیر ما سه برادریم من سومی هستم که میخوام برای معافیت ماده 6 بهزیستی اقدام کنم پدرم 85 سالشه بخاطر کم شنوایی یا شنوایی خفیف و برادربزرگ ام بخاطر آب سیاه چشم(فشار هر دو چشم اش بالاست و با قطره فشار چشم اش کنترل میشه و قابل درمان نیست و پزشک گفته که باید تا آخر عمر اش از قطره استفاده کنه) و خواهرم بخاطر جراحی تومور نخاعی(تومور نخاعی خواهرم که 22 سال پیش عمل جراحی شده و بدن درد داره ولی میتونه خوب راه بره و کمی نمیتونه تعادل اش رو حفظ کنه )عضو بهزیستی هستند به نظر شما طبق ماده 6 بهزیستی که میگه اگر دو نفر از اعضای خانواده عضو بهزیستی باشن با توجه به تعدد برادران یکی از فرزندان پسر میتواند از خدمت معاف شود به نظر شما من با این اوصاف به راحتی میتوانم این معافیت را بگیرم میشه بی زحمت راهنمایی کنید با تشکر

پاسخ ها

سلام سن بالای پدر به‌تنهایی برای ماده ۶ بهزیستی ملاک اصلی نیست، مگر اینکه خود پدر هم دارای معلولیت تأییدشده در بهزیستی باشد پس در پرونده شما احتمالاً برادر + خواهر مهم‌تر از پدر هستند.

تعلق نمی‌گیرد

سوالات مرتبط

وکلای متخصص