درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - سند گرفتن با چند بنچاق متفاوت در یک پلاک

با سلام زمین کشاورزی خریداری کردیم درسال 90از شخصی که اون از صاحب بنچاق سال87 خریداری کرده.صاحب بنچاق فوت کرده و اینکه تمام بنچاق رو به شخص دیگری واگزارکرده درسال85 چون یه زمین جداگانه داشته و نمیدونسته کدوم بنچاق برای اونه ستا بنچاق داشته که انتقال داده.الان من سند تک برگ گرفتم اما از بنچاق یک نفر دیگه درهمون پلاک .ایا صاحب بنچاقی که زیادی سند گرفته میتونه مدعی بشه؟ (تعداد سهم بنچاق 24 سهمه دریک پلاک که 6 سهم برای صاحب بنچاق ماست که 6را واگزار کرده)

پاسخ ها

سلام اگر بنچاقی که توسط صاحب اصلی سال 85 به دیگری واگذار شده معتبر باشد و انتقال‌ها ثبت شده باشند، آن شخص یا وراث او ممکن است بتوانند ادعای مالکیت کنند اگر سند تک‌برگ شما صادر شده، یعنی انتقال قانونی با رعایت تشریفات صورت گرفته است؛ ادعای فرد دیگر نیاز به اثبات قانونی دارد مثلاً فسخ سند قبلی یا ابطال انتقال

از طریق اداره ثبت پیگیری شود

سوالات مرتبط

وکلای متخصص