درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شکایت از دندان پزشک

سلام من در سن 18 سالگی حدود 4 سال پیش به پزشک مراجعه کردمو به دلیل تنگ دستی از پزشک پرسیدم که آیا راه سریعتر و ارزان تری هست برای درست کردن ناهمواری های دندانها فک بالا؟دندانها شامل دوتا دندون جلو میشدن..دکتر خیلی ریلکس بدون هیچ مشاوره ای بهم گفت جلسه بعد بیا برایت کامپوزیت کنم خلاصه این دکتر هیچ مشاوره ای به من نداد و من به گوگل و سایتها رجوع بردمو طبق اطلاعات اون دوران متوجه شدم کامپوزیت هیچ تراشی به دندان وارد نمیکنه.. درواقع دندان های من ملزوم به ارتودنسی بود اما دکتر بطور عجیبی 4 تا دندان های جلوی من را بدون گفتن اینکه راه برگشتی نیست کامپوزیت کرد. پس از اینکه کارشان تمام شد ازشون درباره افزایش قیمت ارتودنسی طی ماه های بعدی پرسیدمو با یک چهره حق به جناب و جدی ای گفتن ارتودنسی؟؟؟نمیشه چون دندان هات رو تراش دادم. یعنی این دکتر وجدان نداشت قبل کامپوزیت کردن این رو بگه!! من 8 ماه هست در افسردگی کامل به سر میبرم و دندان های کامپوزیت شده من حتی آنچنان زیبا نیستن و موقع خندیدن اعتماد بنفس ندارم..پیش یک دکتر دیگر رفتمو گفتن کامپوزیت را ریمو نمیکنند تا ارتودنسی را برایم انجام دهند.. با وجود کجی دندانم که خیلی هم مشخص بود(قبل کامپوزیت خیلی مشخص بود)حال بعد ریمو کردن کتمپوزیت باز هم باید روکش جدید بگذارم! چه کار کنم؟شکایت کنم چه میشود؟

پاسخ ها

سلام  می‌توانید شکایت خود را به سازمان نظام پزشکی محل مراجعه‌تان ارائه دهید. این سازمان وظیفه بررسی شکایات بیماران از پزشکان و اتخاذ اقدامات لازم را دارد با مدارکی مثل عکس از وضعیت قبل و بعد، نامه‌های مشاوره و یا تایید پزشک دوم می‌توانید مستندات خود را آماده کنید اگر ثابت شود پزشک بدون اطلاع و مشاوره لازم کاری را انجام داده که برای شما مشکل درست کرده، ممکن است تحت پیگرد قرار گیرد و حق شما برای جبران خسارت هم در نظر گرفته شود.

در صورت وجود خسارت قابل اقدام خواهد بود

سوالات مرتبط

وکلای متخصص