درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - غرامت فسخ قرارداد ملک

با سلام و خداقوت من یه زمین خریدم 50 تومن پول بیعانه زدم واسش قول نامه رو هم امضا کردیم و قید کردیم تا 1405/2/10 پولو بدم و جور کردم و طلاهامو فروختم و توی مبایعه نامه قید کردیم که هر کسی پشیمون بشه و فسخ کنه باید 20 درصد غرامت بده الان فروشنده پشیمون شده 20 درصد کل معامله رو باید غرامت بده یا 20 درصد پول بعیانه رو و اگه20 درصد پول بیعانه رو بده به عنوان غرامت من که ضرر کردم کل پولو جور کردم و طلا فروختم تکلیفم چیه ممنون میشم پاسخ بدید با تشکر

پاسخ ها

سلام اگر فروشنده فقط بخواهد ۲۰ درصد بیعانه را به عنوان خسارت بدهد، شما حق دارید شکایت کنید و درخواست جبران کامل ضرر کنید؛ چون شما در واقع بر اساس قرارداد عمل کرده‌اید بهتر است قرارداد را با یک وکیل ملکی متخصص بررسی کنید در صورت لزوم، شکایت حقوقی را برای الزام به انجام تعهد یا جبران خسارت به دادگاه تقدیم کنید بخشش طلا یا خسارتی که بابت آماده کردن پول داده‌اید باید در خسارت در نظر گرفته شود، چون شما ضرر واقعی کرده‌اید.

باید بررسی شود

سوالات مرتبط

وکلای متخصص