سلام اگر حادثه مربوط به بیمه بوده و به موقع اعلام شده بود، بیمه باید خسارت را پرداخت کند چون گزارش حادثه به بیمه داده نشده، احتمال اینکه بیمه خسارت دهد کم است در نتیجه ممکن است شما مجبور شوید مستقیم خسارت یا دیه را پرداخت کنید.
با توجه به جمیع جوانبی که گفته شد خسارت باید توسط شما پرداخت شود