درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شکایت کارگر

سلام . ما سه سال پیش در حین ساختمان سازی یکی از کارگرهای گروه آرماتوربندی دچار ضربه به سر شد و به شدت زخم شده که خودشون با ماشین خودشون بردن بیمارستان و اونجا بخیه زدند و عکس گرفتن و گفتن سرش مشکلی نداره . ولی به شدت زخم شده بود . اون سال ساختمان من بیمه بود و من هر چقدر به کارگر اصرار کردم که برو و پیگیر کار خودت باش و اگر خواستی دیه رو بگیر من ساختمان را بیمه کردم . ولی کارگر اصلا قبول نکرد و گفت این حرف ها چیه مشکلی ندارم . و من اون موقع به بیمه اطلاع ندادم . حالا بعد از سه سال کارگر چون مشکل مالی پیدا کرده به من میگه میخوام برم ازت شکایت کنم و دیه بگیرم . منم میگم سه سال قبل ساختمان من بیمه بود گفتم برو پیگیری کن قبول نکردی . حالا سوالم این هست اگر از من شکایت بکند بیمه خسارت را میده یا من باید دیه رو بدم ؟

پاسخ ها

سلام اگر حادثه مربوط به بیمه بوده و به موقع اعلام شده بود، بیمه باید خسارت را پرداخت کند چون گزارش حادثه به بیمه داده نشده، احتمال اینکه بیمه خسارت دهد کم است در نتیجه ممکن است شما مجبور شوید مستقیم خسارت یا دیه را پرداخت کنید.

با توجه به جمیع جوانبی که گفته شد خسارت باید توسط شما پرداخت شود

سوالات مرتبط

وکلای متخصص