درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - عدم تمکین

باسلام، همسرم خانه را بدون اجازه باهمدستی خانواده اش خانه را ترک کرد و فرزند پسر چهار ساله ام را با خودش برد،،من ساکن اهواز هستم ،دردفترازدواج اهواز عقد کردیم و جشن عروسی گرفته، و اهواز زندگی میکردیم،الان که خانه را ترک کرد و به خانه پدریش که استان کهگیلویه هستش رفته ،باید دادخواست تمکین را دادگاه اهواز بدم یا کهگلیویه؟آیا در دادخواست تمکین همزمان میتوانم شاکی بردن پسر حدود پنج ساله ام بشم،اصلا حق داشت بچه را بدون اجازه من ببره؟من میتونم بچه را از طریقه دادگاه پس بگیرم؟

پاسخ ها

سلام.با توجه به اینکه حضانت طفل باتوجه به سن کودک شما فعلا با مادر می‌باشد و اگر   شما حکم  ملاقات با فرزند  دارید و در روز تعیین ملاقات زوجه طفل را تحویل شما نمی‌دهد میتوانید درخصوص سلب حضانت زوجه اقدام نمایید.

دادگاه کهگیلویه و بویراحمد

مطابق ماده12 قانون حمایت خانواده دادگاه محل سکونت زوجه در کهگیلویه و بویراحمد صالح به رسیدگی ست، لذا میتوانید با مشورت وکیل از اهواز ثبت شکایت نمایید، اما رسیدگی بشرح توضیحات بالاست

سوالات مرتبط

وکلای متخصص