سلام دادگاه خانواده پس از پذیرش توافق، برای ثبت طلاق نیاز به گواهی عدم بارداری دارد خانم معمولاً با نامه معرفی از دادگاه یا دفترخانه طلاق به پزشک قانونی یا آزمایشگاه مورد تأیید ارجاع داده میشود در آنجا فقط آزمایش خون (BHCG) گرفته میشود تا مشخص شود باردار هستید یا نه نتیجه مستقیماً به دادگاه یا همراه شما تحویل میشود معاینه زمانی انجام میشود که در پرونده درباره دوشیزه بودن، ادعای بکارت یا مسائل جنسی و جسمی اختلافی وجود داشته باشد یا اگر یکی از طرفین ادعا کند که رابطه زناشویی انجام نشده است در این حالت پزشک قانونی ممکن است معاینه پزشکی خاص انجام دهد؛ اما این در طلاق توافقی معمول نیست بنابراین در حالت عادی طلاق توافقی فقط آزمایش خون برای بارداری گرفته میشود، هیچ معاینه فیزیکی انجام نمیگیرد
سلام اصولاً برای بارداری و عدمبارداری، گواهی پزشک برای طلاق لازم هست.