درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - اعسار

خواهر من بدون اجازه من طلاها مادرم فروخته حین دادرسی تمام اموالشو که زیاد هست انتقال داده شوهرش که بگه چیزی نداره کارشناس دادگاه سهم من ازطلاها کارشناسی کرده 9میلیارد الان وکیلش می گه نه طلایی وجود دارد نه پولی موکل بنده وضعیت مالی خوبی نداره می خواهیم اعسار بزنیم؟ایا اعسارش قابل قبول هست ؟ تمام اموالش 2تا خانه 1ماشین 8میلیاردی چند قطعه زمین حسابهای بانکی حین دادرسی انتقال داده قبل رای دادگاه الان می گه چیزی ندارم بدم

پاسخ ها

سلام اعسار یعنی اعلام ناتوانی در پرداخت بدهی یا بدهی‌های مالی به دلیل نداشتن توان مالی کافی. اما برای پذیرفته شدن اعسار در دادگاه، موکل باید واقعاً وضعیت مالی ضعیف داشته باشد و توان پرداخت هزینه یا طلب مربوطه را نداشته باشد. اگر اموالی مثل 2 خانه، ماشین و چند قطعه زمین و حساب بانکی وجود دارد، معمولاً ممکن است دادگاه به درخواست اعسار توجه نکند، مگر اینکه این اموال یا ارزش آنها به‌گونه‌ای باشد که نتوان با آنها مبلغ موردنظر را تامین کرداگر وکیل موکل مدعی است که موکل توانایی پرداخت ندارد، باید مستنداتی ارائه کند مثل صورت مالی، اظهارنامه مالیاتی یا مدارک بانکی که وضعیت واقعی مالی موکل را نشان دهد. در غیر این صورت، دادگاه ممکن است درخواست اعسار را نپذیرد

اگر در طِی یکسال، نسبت به نقل و انتقالِ اموال منقول و غیرمنقول اقدام نموده باشد و این امر برای دادگاه محرز شود، اِعسار وی مورد قبول واقع نمی‌شود.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص