درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - نفقه

سلام من 20روز دیگه احضاریه دادگاه دارم برای صدور گواهی عدم سازش سه سال است توی دوران عقد هستیم وشوهرم در خواست طلاق یک طرفه داده میخواستم بدانم در دوران عقد نفقه تعلق میگیرد یا نه که من دادخواست بدهم

پاسخ ها

با سلام بله در صورتی که از حق حبس استفاده کنید نفقه به شما تعلق می‌گیرد

اول نفقه تعلق می‌گیرد

شرط استحقاق نفقه، تمکین زوجه است؛ اما اگر در دوران عقد به حق حبس استناد کرده باشید، مستحق نفقه خواهید بود و در غیر این صورت، بدون تمکین یا اثبات عذر موجه، نفقه‌ای به شما تعلق نمی‌گیرد.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص