خیر، طبق قانون تامین اجتماعی و رویه فعلی، پرداخت حقوق مرخصی زایمان بر اساس میانگین دو ماه آخر است و شامل کارانه و مزایای ثابت نمیشود، مگر اینکه قرارداد کار شما صراحتاً متفاوت تعیین کرده باشد
سلام از طریق سامانه جامع کار اقدام کنید
سلام. بله قابل شکایت و پیگیری است، اما مقصر اصلی تامین اجتماعی نیست، کارفرماست.تامین اجتماعی وظیفه اش را انجام داده: طبق قانون تأمین اجتماعی، فقط دو سوم "حقوق پایه" (بدون کارانه) را پرداخت میکند. کارفرما موظف به پرداخت مابقی است: طبق ماده ۱۷ قانون جوانی جمعیت، کارفرما موظف است تمام حقوق و مزایا (یک سوم باقیمانده حقوق پایه + کارانه + سایر مزایا) را پرداخت کند. بنابراین از کارفرما مابهالتفاوت را به صورت کتبی بخواهید. اگر نداد، در اداره کار از کارفرما شکایت کنید.