درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - طلاق و تمکین

سلام وقتتون بخیر دو تا سوال داشتم باهمسرم مشکل دارم ، ایشون بنده رو کتک کردن ،شاهد نداشتم ولی نامه پزشک قانونی داشتم ولی تو دادگاه رضایت دادم ، دوساله ازهم جدازندگی میکنیم و ایشون منزلی تهیه نکردن الزام به تمکینشون هم ، بدوی و تجدید نظر رد شده . سوالم اینه برای طلاق به درخواست زوجه بااینکه رضایت دادم اما میتونم به پرونده ضرب و شتمم اشاره کنم؟ رای نفقه هم دارم ، یکبار جلبشون کردم امابعد از جلب هرماه مرتب پرداخت میکنه . سوال بعدیم هم اینه در صورتی که خونه و وسایل تهیه کنه و مجدد درخواست الزام به تمکین بده میشه بخاطر همین ضرب و شتم تمکین نکرد و گفت خوف جانی داره؟

پاسخ ها

نیازمند گفتگوی متقابل است تا راهنمایی های لازم صورت گیرد 

سلام موارد ذکر شده در متن مسأله از مصادیق عسر و حرج محسوب می‌شوند فلذا در همین راستا، دادخواست به خواسته طلاق به درخواست زوجه مبنی بر عسر و حرج از طریق دفتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت برسانید.

با سلام نیاز به بررسی مدارکتون وجود داره در صورت تمایل تماس بگیرید

درود پرسشگر ارجمند  
بله، در دعوای طلاق به درخواست زوجه می‌توانید به سابقه ضرب‌وشتم، گواهی پزشکی قانونی و رأی نفقه استناد کنید؛ رضایت قبلی فقط اثر همان پرونده را کم می‌کند و لزوماً مانع طرح آن به‌عنوان قرینه عسر و حرج نیست اگر بعداً منزل و وسایل فراهم کند، باز هم می‌توانید با استناد به خوف جانی ناشی از همان رفتارهای قبلی و اوضاع و احوال مؤثر، از تمکین خودداری کنید، به‌ویژه اگر دلایل عینی برای ترس و ناامنی داشته باشید....

اما نتیجه قابل پیش بینی نیست حتی ممکن است ملزم به تمکین باشید اکر خوف جانی احراز نشود 

موضوغ مستلزم دفاع جانانه است

سوالات مرتبط

وکلای متخصص