درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ارث

درود بر شما. ممنون میشم پاسخگو باشید. پدرم یه خونه دوطبقه داشت که قبل فوتش به مادرم یه نوشته ای داد که مهر دفتردادگاه خورده و به امضای شاهدین که بیشتر انها فوت شده اند و نوشته شده که حق فروش ندارد و بین فرزندان بایستی تقسیم گردد و مادرم اثرانکشت زده روی اون نوشته.مادرم را قبل از فوتش،توسط خواهرم و شوهرش به دفتر اسناد رسمی بردندو خانه رو بنام خواهرزاده ام کرده اند باذکر مبلغی دران زمان. بعداز فوت پدرم و مادرم، گفتیم تقسیم کنیم که بهمون گفتند ما خونه رو خریداری کرده ایم و مادرم هم درنوشته دیگری که با امضای شاهدین میباشد وصیت نموده که خونه دوطبقه و محوطه ان بین فرزندان که نام آتان را ذکرکرده اند تقسیم گردد بطور مساوی (خواهر،برادر) آیا با این تفاسیر امکانش هستش با شکایت در دادگاه به حق قانونی و شرعی خودمون برسیم.سپاسگزار میشم بنده حقیر را راهنمایی نمایید .باسپاس

پاسخ ها

بله، با استناد به وصیت‌نامه رسمی و بیع‌نامه‌ای که حق فروش ندارد، می‌توانید با شکایت ابطال سند انتقال به نفع خود اقدام کنید، هرچند اثبات آن نیازمند بررسی دقیق ادله اثباتی است

سلام تاریخ وصیت‌نامه و مبایعه‌نامه از حیث تقدم و تأخر اهمیت دارد. به علاوه، مادر فقط تا یک‌سوم از ماترک را قادر می‌بودند که وصیت نمایند.

بله، اگر بتوانید ثابت کنید انتقال ملک از طرف مادرتان صوری، تحت فشار، یا بدون اهلیت و رضایت واقعی بوده و نیز وصیت‌نامه دوم/نوشته‌های قبلی معتبر باشندامکان طرح دعوا و پیگیری حق وجود دارد  
 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص