درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شکایت از آموزشگاه فنی حرفه ای

وقت بخیر من به سبب آشنایی به آموزشگاه جهت دریافت مدرک آرایش و پیرایش زنانه مراجعه کردم. مدیر آموزشگاه به دلیل نا آگاهی بنده از من دوبرابر مبلغ شهریه دریافت کردند و بعد از دوماه که من از طریق دیگر هنرجویان متوجه شدم و اعتراض کردم گفتن شما نیمه تخصصی هستی و باید کلاس هایی که آموزشگاه میگه شرکت کنین و وقتی من اعتراض کردم در نهایت گفتند همین که هست .دلم خواسته و پول کلاس هام این بوده. میخواستم از ایشون شکایت کنم و خساراتمو بگیرم و استرداد وجه کنم

پاسخ ها

به اتحادیه ذی‌ربط به نحو حضوری مراجعه بفرمائید و این امر را گزارش فرمائید تا ترتیب اثر داده بشود.

سلام و احترام
بله، اگر شهریه بیش از تعرفه مصوب یا برخلاف قرارداد آموزشی دریافت شده باشد، می توانید با رسید پرداخت، پیام ها و مشخصات آموزشگاه، ابتدا در اداره کل فنی و حرفه ای استان و سپس برای استرداد وجه و خسارت در مرجع قضایی یا تعزیرات اقدام کنید. شهریه و شرایط آموزش باید شفاف و مطابق ضوابط آموزشگاه باشد

از طریق صنف مربوطه موضوع را پیگیری کنید 

بله، اگر بتوانید پرداخت وجه، شهریه واقعی آموزشگاه و اظهارات یا تبلیغات آنها را ثابت کنید، می‌توانید بابت استرداد اضافه‌دریافتی و خسارت از آموزشگاه شکایت حقوقی یا از طریق سازمان فنی‌وحرفه‌ای و تعزیرات پیگیری کنید. رسید پرداخت، پیام‌ها و شهادت هنرجویان دیگر می‌تواند دلیل باشد.

 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص