درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - تصادف

سلام وقتتون بخیر من یک خودرو پراید رو به خانمی فروختم و اون برای تعویض پلاک از من مهلت گرفت،متاسفانه در همین مهلت این خانم از عقب میزنه به خودرو پیکاپ که در کنار خیابان پارک بوده و منتظر میمونه و کسی نمیاد و میره،صاحب پیکاپ بعداً از طریق فیلم دوربین های مداربسته پلاک ماشین رو پیدا می‌کنه و شکایت میکنه،من به همراه اون خانم صاحب پیکاپ رو پیدا کردیم و از طریق بیمه 27میلیون خسارت بهش پرداخت شد،اون صاحب پیکاپ گفت افت قیمت هم می‌خوام که بیمه گفت چون سن خودرو از ده سال بیشتر هست بهش تعلق نمیگیره،اون خانم هم رفت تعویض پلاک کرد اما الان اون آقا مجدداً شکایت کرده از من و اداره بیمه مبنی بر اینکه کن خسارت افت قیمت می‌خوام!حالا با این تفاسیر بهش تعلق میگیره یا نه؟اصلا چه کسی باید این خسارت افت قیمت خودرو رو پرداخت کنه؟

پاسخ ها

سلام خسارت افت قیمت خودرو بر عهده خانمِ خریدار هست.

سلام و احترام
اگر خودروی پیکاپ در زمان حادثه ده سال یا بیشتر از سال ساختش گذشته باشد، طبق دستورالعمل جدید کسر قیمت، معمولا افت قیمت از محل بیمه قابل پرداخت نیست. مسئول اصلی حادثه هم راننده مقصر است، یعنی همان خانمی که با خودرو تصادف کرده، نه شما صرفا به دلیل اینکه پلاک قبلا به نام شما بوده است. البته اگر مالک پیکاپ بخواهد از دادگاه مطالبه کند، باید افت قیمت واقعی را با نظر کارشناس ثابت کند. بیمه فقط در حدود مقررات و تعهدات خود مسئول است و مازاد احتمالی، اگر ثابت شود، متوجه راننده مقصر است.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص