درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - آزار و اذیت همسایه

باسلام وقت بخیر ما توی یه ساختمون 4طبقه ساکن طبقه اولیم چون پاسیو سقف نداره و پنجره اتاق خواب واشپزخونه اونجا قرار گرفته صدای پارک کردن ودرب خودرو و همچنین صدای دزدگیر باعث سلب آرامش ماشده پسر همسایمون موتورداره وصدای دزدگیرش باعث آزار ماشده چندبار تذکردادم میگه صداشو نمیتونم قطع کنم کارخونه اینجوری گذاشته چون مادرم مشکل قلبی داره باعث تپش قلبش میشه چیکار میتونم بکنم

پاسخ ها

سلام و احترام
اول با مدیر ساختمان صورتجلسه کنید و از صداها فیلم و گزارش تهیه کنید. بعد می توانید اظهارنامه بدهید و اگر ادامه داشت، تامین دلیل بگیرید و دادخواست رفع مزاحمت و الزام به رفع منبع آزار مطرح کنید. از جهت کیفری هم فقط وقتی قابل پیگیری جدی است که صدا عرفا موجب سلب آسایش و اخلال قابل توجه باشد؛ صرف سر و صدای معمول پارکینگ همیشه جرم محسوب نمی شود.

سلام اگر سر و صدای ایجاد شده در پارکینگ، بیش از حد متعارف باشد، با جمع‌آوری مدارک قادرید که شکایت نمائید.

بهتر است موضوع را ابتدا مسالمت آمیز حل کنید اگر نشد بعد اظهارنامه می‌دهید و اگر بازهم جوابگو نیست می‌توانید تحت عنوان ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی و محیط زیست شکایت کنید 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص