با سلام، شرط جریمه در صورت عدم فسخ رسمی قرارداد عمدتاً غیرقابل وصول است، مگر اینکه فسخ خودکار شرط شده باشد؛ برای بررسی دقیق متن قرارداد با من در ارتباط باشید.
سلام منفسخ با فسخ فرق دارد. منفسخ یعنی خود به خود، قرارداد از بین میرود و بر خلاف فسخ، نیاز به اِعمال آن، وجود ندارد.
سلام
اگر شرط قرارداد به صورت وجه التزام یا اجرت المثل برای تأخیر در پرداخت اجاره باشد در اصل قابل مطالبه است حتی اگر تخلیه در پایان مدت انجام شده باشد
ولی چون موجر اجاره را از رهن کسر کرده و ملک را تحویل گرفته ممکن است دادگاه فقط تا روز تحویل را بپذیرد و درباره مبلغ روزانه دو میلیون تومان به متن دقیق شرط و اثبات ورود خسارت توجه کند....