بستگی به زمان این دو پرونده و روند رسیدگی آنها دارد اگر زمان زیادی نباشد به صورت متعارف با هم رسیدگی ادغام خواهد شد
سلام لازم نیست که پرونده را مفتوحه نگه دارید بلکه با مختمومه شدنِ پرونده قبلی نیز باز هم به خسارت تأخیر تأدیه رسیدگی میکنند.
سلام
اگر اصل طلب را بگیرید دعوای اصلی همان قسمت خاتمه پیدا میکند ولی دعوای خسارت تاخیر تادیه جداگانه قابل رسیدگی است و با گرفتن اصل پول اصولا مختومه نمیشود مگر خودتان گذشت یا استرداد کنید
برای اینکه حق تاخیر تادیه از بین نرود بهتر است هنگام دریافت وجه در رسید یا صورتجلسه صراحتا بنویسید دریافت وجه صرفا بابت اصل طلب است و حق پیگیری خسارت تاخیر تادیه محفوظ میماند