درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - بیمه کارگری

سلام وقت بخیر و متشکرم که جواب میدهید اینجانب نزدیک به هفت سال سرایدار یه ساختمون بودم و یک سال که اصلا منو بیمه نکردن و بعد یکسال گفتن برو خودتو بیمه خویش فرما بکن مقداریش رو ما می‌دیم و مقداریش رو خودت بده و با توجه به حق بیمه و حقوق کم اینجانب منم 18 درصد زدم آیا باید بیمه کامل از جانب ساختمان میشدم که فردا بیمه ی بیکاری تعلق بگیرد بهم یا نه با تشکر

پاسخ ها

بله؛ طبق ماده ۱۴۸ قانون کار و ماده ۳۶ قانون تأمین اجتماعی، کارفرما مکلف به بیمه کامل کارگر است و بیمه خویش‌فرما جایگزین بیمه اجباری نبوده و معمولاً موجب تعلق بیمه بیکاری نمی‌شود.

سلام کارفرما مکلف هست که کارگر را بیمه نماید و نمی‌تواند از این مسئولیت قانونی، شانه خالی کند.

بادرود
پرسشگر گرامی
حقوق و مزایای شما از جمله؛(مابه التفاوت حقوق
بن کارگری
حق مسکن
عیدی
پاداش
سنوات
حق بیمه{عدم پرداخت آن دو تا ده برابر نیز جریمه دارد به نرخ روز پرداخت}
اضافه کاری
و…)از طریق هیات های اداره کار قابل مطالبه است
در دفاتر پیشخوان احراز هویت شده
سامانه روابط کار ثبت نام کرده
وکیل دادگستری اختیار نمایید و دادخواست تخصصی تنظیم گردد و….
بدیهی است
اثبات روابط کاری برعهده کارگر است

مستندات کارگر بودن نیز
قرارداد کتبی
شهادت شهود
تحقیق محلی
پرینت حساب
لیست حضور غیاب و……..میباشد.

بیمه بیکاری اری تعلق می‌گیرد اگر عدم نیاز اخذ شود...

سوالات مرتبط

وکلای متخصص