درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - بازنشستگی سختی کار و تامین اجتماعی

با سلام خدمت وکلای محترم . من در چاپخانه شاغل هستم و رای سختی کارم توسط اداره کار تایید الف شده و برای آخرین شعبه بیمه پردازی من که شعبه 24 هست ارسال شد و توسط این شعبه برای شعبه 8 که قبلاً بمدت ده سال در این شعبه بیمه پردازی داشتم برای تطبیق عنوان شغلی ارسال شد و شعبه 8 تطبیق عنوان شغلی را تأیید کرد و نامه اش را برای شعبه 24 فرستاد ، حالا سوالی که دارم اینه که چون کارگاه خیلی وقت هست که تعطیل شده و از طرفی کارفرما هم فوت شده و ورثه کارفرما هم مهاجرت کردن ، مشکلی برای سوابق سختی کار من پیش نمیاد ؟ آیا من خودم می توانم مبلغ چهار درصد سهم حق بیمه کارفرما را پرداخت کنم تا ده سال سابقه من بعنوان سخت و زیان آور در پرونده من ثبت شود ؟ آیا شعبه تامین اجتماعی بعلت نبود کارفرما ایراد نمی گیره ؟ با تشکر از شما

پاسخ ها

ممکن است

سلام امکان بروز مشکل در تأمین اجتماعی وجود دارد.

نبود کارفرما یا تعطیلی کارگاه مانع قطعی نیست؛ در عمل معمولاً امکان پرداخت ۴٪ توسط خود بیمه‌شده برای احتساب سابقه سخت‌وزیان‌آور پذیرفته می‌شود.

سلام و عرض ادب. خیر، تعطیلی کارگاه، فوت کارفرما یا نبود ورثه نباید اصل سابقه سخت و زیان آور شما را از بین ببرد. پرداخت چهار درصد تکلیف کارفرما است، نه کارگر؛ سازمان تامین اجتماعی باید مطالبات خود را از کارفرما یا قائم مقام قانونی او پیگیری کند و نمی تواند صرفا به علت پرداخت نشدن این مبلغ، اصل بازنشستگی شما را معلق کند. اگر شعبه ایراد گرفت، از طریق دیوان عدالت اداری اقدام کنید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص