سلام امکان بروز مشکل در تأمین اجتماعی وجود دارد.
نبود کارفرما یا تعطیلی کارگاه مانع قطعی نیست؛ در عمل معمولاً امکان پرداخت ۴٪ توسط خود بیمهشده برای احتساب سابقه سختوزیانآور پذیرفته میشود.
سلام و عرض ادب. خیر، تعطیلی کارگاه، فوت کارفرما یا نبود ورثه نباید اصل سابقه سخت و زیان آور شما را از بین ببرد. پرداخت چهار درصد تکلیف کارفرما است، نه کارگر؛ سازمان تامین اجتماعی باید مطالبات خود را از کارفرما یا قائم مقام قانونی او پیگیری کند و نمی تواند صرفا به علت پرداخت نشدن این مبلغ، اصل بازنشستگی شما را معلق کند. اگر شعبه ایراد گرفت، از طریق دیوان عدالت اداری اقدام کنید.