درودها خدمت شما . حسب تخلفات عدیده مستاجر نخست و اینکه مستاجر دوم تصرف قانونی بر ملک ندارد امکان طرح دعاوی متعددی از جمله اجرت سالهای قبل وجود دارد همچنین اگر قرارداد شما با دست اول قبل از شهریور ۱۳۷۶ بوده طبق قانون وی به سبب تخلفش تنها مستحق نصف بهای سرقفلی خواهد شد
سلام سرقفلی به میزان ۵۰% میباشد و میتوان اجرتالمثل ایام تصرف را نیز دریافت نمود.
اثبات این تخلفات (ترجیحاً از طریق دادخواست و شهادت و استعلام از اتحادیه مربوط)، شما میتوانید از دادگاه عمومی محل وقوع ملک تقاضای تخلیه به علت تخلف مستأجر کنید.چون او شروط را نقض کرده، شما حق دارید دادخواست «فسخ قرارداد اجاره به دلیل عدم پرداخت اجاره و نقض شروط» را مطرح کنید. اگر حکم فسخ صادر شود، او دیگر هیچ حقی (نه سرقفلی و نه اجاره) بر مغازه ندارد و باید مغازه را به همان وضعیتی که تحویل داده (یا طبق قرارداد) به شما تحویل دهد.